Powered By Blogger

onsdag 22. september 2010

22.september = 1 måned i Mexico!

Hei alle sammen!

Dette har vært en travel uke og jeg har så mye å fortelle!

Forrige uke var vi på piratcruise med en skikkelig sjørøverbåt! Vi fikk vår egen pirat som skulle varte oss opp med drinker og mat hele kvelden, og i tillegg var det sjørøvershow på dekk! Dessverre glemte kelneren vår å gi oss mat så da ble plutselig en båttur på 6 timer litt lang! Da vi kom inn til byen Puerto Vallarta sendte vi opp fyrverkeri, det var utrolig fint!

Skumle sjørøvere



Sjørøverskuta

Neste dag som var 16.september sto vi opp tidlig for å feire nasjonaldagen med barna på barnehjemmet. Vi spiste is og ventet i det uendelige på en parade som aldri kom. Til slutt gikk vi hjem, og akkurat da vi kom til døra gikk paraden forbi med hester og damer og menn kledd i nasjonaldrakter og med mexicanske hatter!

Senere på kvelden bestemte vi oss for å dra til Puerto Vallarta for å gå ut å spise, vi hadde dessuten hørt at det skulle skje noe gøy på kvelden i hovedgaten som ligger langs stranden. Vi pyntet oss opp, og satt fornøyde på bussen og tenkte at vi valgte riktig tidspunkt ettersom det ikke var noe kø. Vi syntes ikke mexicanerene hadde pyntet seg så veldig, men tenkte egentlig ikke noe mer over det. Så kom vi inn til byen og gikk på Hard Rock restauranten, også her var vi fornøyde ettersom lokalet var nesten tomt, vi tenkte jo kanskje at det var mange som ville ut å spise på selveste nasjonaldagen! Midt i måltidet derimot fortalte imidlertid servitrisen vår at nasjonaldagen var jo egentlig i går! Hvor lang tid trenger 6 jenter for å finne ut at de har feiret nasjonaldagen på feil dag tenker kanskje du, svaret er altså ca et døgn!! J

I helgen var vi på en kjempefint båttur til en veldig kjent strand og et fossefall som ligger utenfor Puerto Vallarta. Båtturen varte 8 time, og vi fikk sett så utrolig mye fint på de timene! Først fikk vi frokost på land, og deretter gikk vi om bord på båten hvor vi satt oss på taket og hadde nydelig utsikt! Så kjørte vi en stund til noen små øyer. Her fikk vi utdelt dykkermasker, snorkler og brød som vi kunne gi til fiskene. Jeg var så heldig at jeg fikk vannett kamera av mamma og pappa til jul, så jeg både filmet og tok bilder under vann. Utrolig kult!

Her er noen av fiskene vi så!

Like fotogen som alltid

Etterpå kjørte vi til en øy hvor vi fikk ri på hester opp til et stort fossefall. For oss nordmenn var fossefallet kanskje ikke en opplevelse i seg selv, men turen opp kommer jeg definitivt ikke til å glemme med det første. Jeg har aldri vært så glad i hester, men da vi fikk tilbud om å ri opp til fossefallet, tenkte jeg at det kunne vel ikke være så skummelt. Der tok jeg feil. De som trodde at noen skulle leie deg hele veien og passe på deg, de tok også feil. Det kom en gutt og nærmest løftet meg opp på hesten, så gav han meg tøylene og slo hesten på baken for å få den til å gå. Det første vi skulle gjøre var å krysse en elv, dessverre var ikke min hest så lysten på det, så vi stoppet midt i elven og ble stående der helt til gutten kom og dro oss over. Etter dette var det imidlertid ikke noe problem, og hesten gikk om jeg hadde lyst eller ikke. Stiene var kjempesmale og kronglete, og det var kjempebratt nedover igjen på andre siden. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg var så redd J På veien nedover fikk jeg bytte hest med Hedda, og hennes hest var egentlig mest glad i å stå stille. Vi to ble med andre ord gode venner!

I dag skal vi i kirken med barna, det blir veldig koselig! Og i morgen skal vi lage pannekaker med dem, tror vi gleder oss like mye som dem! Det blir deilig å lage noe som minner om Norge!

Hasta luego!

1 kommentar:

  1. Det høres jo ut som dere har gjort kjempemasse gøy! Misunner deg som får oppleve alt dette! Utrolig kult å være på en sjørøverbåt også pirater! Det nærmeste jeg har kommet en pirat er Kaptein Sabeltann liksom... De filmene og bildene du tok under vann må jeg se, utrolig kult, fint bilde av deg søss, godt å se at skjønnheten ligger til familien. Hahaha, du ri, det tror jeg var tidenes. Men hørtes jo gøy ut, så lenge ikke salen løsnet og du snurret rundt :) Kos deg videre, glad i deg!

    SvarSlett