Powered By Blogger

tirsdag 7. september 2010

Endelig er vi her

Hola!

Jeg er nå en uke uti mitt opphold i Mexico, og begynner å forstå litt mer av alt som skjer rundt meg.
Vi bor i ferieleilgheter i byen Bucerias, som ligger på Mexicos vestkyst. Fra leiligheten vår er det 30 meter til stranda, og ellers svært få meter å gå til alt annet. Absolutt likendes med andre ord!

Siden jeg kom litt sent i gang med bloggen blir det en kort oppdatering fra denne uken: Vi har ligget på stranden, møtt Anna som går barnevern og har 3.klasse praksisen sin her, og dessuten var på samme barnehjem i fjor som vi skal være på i år. Flyselskapet som de andre jentene skal dra til Mexico City med er gått konkurs, broen til nabobyen Puerto Vallarta har kollapset, og sist med ikke minst har vi spist masse nydelig mexicansk mat!



Her sitter vi på en av strandrestaurantene rett nedenfor leilighetene våre



Meg og Susann drikker smoothie!

Som jeg har skrevet på bloggen, er jeg her med 6 andre medstudenter fra barnebernslinja på Høgsgkolen i Oslo, og vi skal i løpet av de tre neste månedene, skrive en prosjektoppgave som blir vår eksamen denne høsten.

For å skrive denne oppgaven har vi tatt kontakt med barnehjemmet Manos de Amor, som for øvrig betyr hender av kjærlighet, og vår oppgave tar utgangspunkt i deres livssituasjon. Linken til barnehjemmet finner dere i venstre kolonne på bloggen.


Her er noen fra gruppen med kontaktpersonen vår Susanne i midten

I tillegg til å skrive oppgave, har vi også en haug av opplevelser som skal utforskes! For å gi dere et innblikk har jeg laget en liste over planene våre de neste månedene:

- Båtcruise
- Dra til Soyalita og surfe
- Kjøre ATV i fjellene
- Dyrehage hvor vi kan klappe tigre
- Redde skilpadder
- Guadalajara – tequila by
- Snorkle
- Svømme med delfiner
- Chinos el eden
- Piratcruise
- Dra på spa

Som dere ser har vi nok å ta oss til, og jeg er ikke i tvil om at det blir en fantastisk tur!

I dag skal vi handle litt, og deretter gå ut å danse!
Hasta luego! (på gjensyn)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar